Ghid de nutritie pentru micuti: ce alimente le oferim in functie de varsta?

Ghid de nutritie pentru micuti: ce alimente le oferim in functie de varsta?

Uneori pregatirea hranei micutilor poate fi dificila, deoarece este esential sa le oferim acestora alimente nutritive si sanatoase care sa le asigure aportul de vitamine si minerale necesare dezvoltarii armonioase. Am pregatit un mic ghid cu alimentele ideale pe care orice copil ar fi bine sa le consume in perioada 12 – 36 luni. Nu va faceti, insa, griji daca copilul consuma o cantitate mai mare sau mai mica de alimente decat cele propuse in planul de fata, deoarece el este unul orientativ.

Este normal ca acesta sa manance mai putin decat o facea pana la aceasta varsta, insa este perfect normal pentru aceasta perioada. Daca va ingrijorati ca acesta nu consuma suficiente calorii, aflati ca Academia Americana de Petriatie recomanda  un aport de 40 de calorii pe zi pentru fiecare kilogram al micutului.

Iata, asadar, recomandarile specialistilor in pediatrie:

Varsta: 12-24 luni

Alimente recomandate:

-lapte si produse lactate precum: branza usoara, cottage cheese, iaurt gras;

-cereale integrale bogate in fier: ovaz, orz, grau, mixuri de cereale;

-alte tipuri de cereale si produse precum: paine integrala de grau, paste fainoase, orez;

-fructe: pepene galben, papaya, caise, grapefruit;

-legume: in special broccoli si conopida, gatite foarte bine;

-proteine: oua, fasole, catitati mici de unt de arahide, carne de pasare de curte, peste sau tofu;

-sucuri naturale, fie ele din citrice sau din orice alte fructe sau legume.

-miere de albine.

In ce cantitate?

-1, ½ cesti de lapte, 1 cana de iaurt, 1, ½ masuri de branza;

-1 cana de cereale, ½ ceasca de paste sau orez, o felie de paine;

-1 cana de fructe, fie ele proaspete, congelate sau din conserva, important este sa fie taiate in bucati foarte mici;

-intre 4-6 portii de suc proaspat a cate 35 de grame fiecare;

-1 ceasca de legume, taiata in bucati mici si gatita bine;

-o felie de carne, aproximativ 1/3 din pieptul de pui, ¼ cana de ton, ¼ cana de uscata.

Varsta 24-36 luni

-lapte cu un continut scazut de grasimi (este recomandat sa ii oferiti micutului lapte cu un continut scazut de grasimi sau fara grasimi odata ce a depasit varsta de 2 ani);

-produse lactate precum: branza de vaci, iaurt cu un continut de grasimi, budinca etc.

-cereale integrale bogate in fier: ovaz, orz, grau, mixuri de cereale;

-alte tipuri de cereale si produse precum: paine integrala de grau si biscuiti, felii de bagheta, covrigi, paste fainoase, orez;

-fructe (felii proaspete sau conservate),  fructe uscate si imbibate pentru a se inmuia ()mere, caise, piersici, prune, piersici);

– orice tip de legume;

-proteine: oua, fasole, catitati mici de unt de arahide, carne de pasare de curte, peste sau tofu;

– sucuri naturale, fie ele din citrice sau din orice alte fructe sau legume.

In ce cantitate?

-1, ½ cesti de lapte, 1 cana de iaurt, 1, ½ masuri de branza;

-1 cana de cereale, ½ ceasca de paste sau orez, o felie de paine;

-1 cana de fructe, fie ele proaspete, congelate sau din conserva, important este sa fie taiate in bucati foarte mici;

-intre 4-6 portii de suc proaspat a cate 35 de grame fiecare;

-1 ceasca de legume, taiata in bucati mici si gatita bine;

-o felie de carne, aproximativ 1/3 din pieptul de pui, ¼ cana de ton, ¼ cana de uscata.

In aceasta perioada copilul va avea preferinte in ceea ce priveste hrana, de aceea, este important sa ii respectati preferintele, insa incurajati-l sa consume cat mai multe alimente sanatoase.

Cu drag,

Mihaela Furtuna

mama a trei copii

manager Copil Drag

 

Sursa: babycenter.com

Traducerea si adaptarea: Echipa Copil Drag

No Comments

Post A Comment
})