Cele mai indicate 10 alimente in timpul sarcinii

Cele mai indicate 10 alimente in timpul sarcinii

In perioada sarcinii, viitoarele mamici isi doresc sa consume alimente cat mai sanatoase pentru a  asigura fatului vitaminele necesare dezvoltarii armoniose. De cele mai multe ori responsabilitatea de a mai hrani si organismul copilului lor devine foarte stresant pentru mamici.

Desi este adevarat ca in perioada sarcinii, viitoarele mame au nevoie de un supliment energetic menit sa asigure si rezervele de grasimi necesare alaptarii copilului dupa nastere, specialistii sustin ca nu este nevoie de un surplus de alimente bogate in calorii. Echilibrul este esential, iar calitatea alimentelor consumate primeaza in fata cantitatii acestora. Medicii recomanda ca in ultimele trei luni de sarcina, sa asiguri suplimentul zilnic de 200 de calorii, necesar in acea perioada, prin mici gustari nutritive intre mese, cum ar fi un iaurt, un pumn de migdale, un fruct sau un sandwich.

Iata care sunt cele mai recomandate 10 alimente in perioada celor 9 luni de sarcina:

  1. Ouale

Cu un continut de 12 vitamine si minerale, ouale detin si o sursa importanta de proteine esentiale pentru dezvoltarea armonioasa a fatului. In plus, continutul redus de calorii (90 kcal) al unui ou ajuta la mentinerea unei greutati ideale in perioada sarcinii. Mai mult decat atat, Omega 3 contribuie la dezvoltarea creierului si vazului bebelusului.

  1. Somonul

Pe langa aportul mare de proteine, somonul este, la randul sau, bogat in grasimi Omega 3. Spre deosebire de alte specii de peste, cum ar fi spada sau macroul, somonul contine o cantitate mica de metilmercur, substanta ce poate afecta dezvoltarea sistemului nervos al micutului.

  1. Fasolea

Fasolea alba sau rosie, lintea, nautul constituie alegeri sanatoase. Nutritionistii sustin ca fasolea contine cel mai mare aport de fibre si proteine din toate legumele. Poate stiai deja cat de importante sunt proteinele in aceasta perioada, insa nu uita de fibre! Sarcina poate determina probleme digestive precum constipatia, iar fibrele sunt cele care ajuta la un mentinerea unui tranzit intenstinal sanatos.

  1. Cartofii dulci

Cartofii dulci sunt o sursa importanta de Vitamina C, acid folic si fibre. In plus, sunt extrem de usor de gatit si foarte gustosi. Poti prepara o cantitate mai mare de cartofi, pe care sa o consumi si ulterior, ca gustare.

  1. Cerealele integrale

Nutritionistii ne dau vesti bune: popcornul intra in categoria cerealelor integrale! Insa, exista o multitudine de cereale mult mai bogate din punct de vedere nutritional. Poti alege fulgii de ovaz si  orz sau populara quinoa.

  1. Nucile

Nucile constituie un aliment extrem de valoros din punct de vedere nutritional, deoarece contine o cantitate mare de Omega 3, fibre si proteine. Poti sa le consumi ca gustare sau sa le adaugi in salate.

  1. Iaurtul grecesc

Comparativ cu iaurtul normal, cel grecesc contine de doua ori mai multe proteine, ceea ce il face ideal pentru alimentatia din timpul sarcinii. In plus, aportul mare de calciu este vital in perioada aceasta. Calciul va ajuta la mentinerea sanatatii oaselor tale si la formarea unui scheletului micutului.

  1. Frunzele verzi

Fie ca este vorba de urzici, spanac, valeriana sau salata verde, aceste alimente sunt bogate in nutrienti precum vitamina A, C si K, ajutand la mentinerea sanatatii ochilor.

  1. Carnea slaba

Proteina animala este ideala in perioada sarcinii. Alege sa consumi carne de pui, de curcan sau carne slaba de porc. Nutritionistii recomanda sa evitam in perioada sarcinii produsele fast food, atat de daunatoare atat organismului nostru, cat si a micutului.

  1. Fructele si legumele proaspete

Este important ca in perioada sarcinii copilul sa primeasca cat mai multe vitamine si minerale necesare dezvoltarii sale. Alege sa consumi o larga varietate de fructe si legume astfel incat sa ii asiguri acestuia nevoile.

Tu ce alimente ai consumat sau iti propui sa consumi in perioada sarcinii?

Sursa: babycenter.com

Sursa foto: Pinterest

No Comments

Post A Comment
})